CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 11, 2008

CsC 1012

Question: Think about your chosen profession.How might computers and software enchance your productivity? Describe several eays in which you see software changing or affecting your profession.


kerani
sebelum penggunaan software.

1- segala dokumen terpaksa disimpan dalam fail.
2-apabila fail itu diperlukan, kerani tersebut terpaksa mencari fail itu satu persatu
3-segala akaun terpaksa dikira dengan menggunakan pen dan kertas
4-sistem menjadi lambat kerana simpanan fail yang tidak disusun dan ini akan menyebabkan silap atau salah

selepas menggunakan software

1-semua dokumen kini boleh disimpan di dalam komputer dan boleh dikeluarkan pada bila-bila masa hanya dengan satu 'klik' pada skrin komputer.
2-perakaunan syarikat tidak lagi dikira menggunakan pen dan kertas tetapi dikira menggunakan software yang ada
3-sistem menjadi cepat dan komputer akan mengakses setiap akaun itu betul atau salah dengan hanya beberapa minit sahaja.




Pereka Grafik (Graphic Designer)
saya memilih pereka grafik kerana pereka grafik amat menggunakan software dan komputer dalam menyelesaikan tugas-tugasnya. Dengan adanya komputer dan software yang khas untuk pereka grafik, dengan ini pereka grafik dapat mereka grafik dengan lebih kemas, tepat dan berkualiti sebagaimana yang dikehendaki oleh pelanggan. Oleh kerana itu, pereka grafik dapat menerima tempahan yang banyak dan menyiapkannya mengikut masa yang dijanjikan. Selain itu juga, peraka grafik juga dapat menyiapkan sesuatu grafik dengan cepat malah dapat mencetaknya dengan mudah. Jadi, sekiranya tanpa komputer dan software yang khas, masakan pereka grafik dapat menyiapkan dengan cepat, berkualiti dan menepati permintaan pelanggan. Pereka grafik juga boleh membuat lukisan yang berbentuk 3-d dan berbagai-bagai lagi yang dapat menarik minat pelanggan..

0 comments: